שאלות ותשובות

איזה צליל משמיע הגמל? מהי אהבה? איך מאשרים תשלומים שקיבלתי במערכת? וכיצד אפשר לצפות בנתוני הגבייה של V-CHECK? עם חלק מהשאלות, לפחות, לא נשאיר אותך לבד! הנה מדריך שאלות ותשובות שיסייע לך בשימוש השוטף במערכת. בהנאה

לא הצלחנו לקלוע לשאלה שלך? המומחים שלנו כאן בשבילך

שאלות נפוצות


טרם פתיחת חשבון, נדרש רישום למערכת התשלומים של חברת וי צ'ק דרך אתר החברה או באמצעות הורדה של האפליקציה בחנות הווירטואלית של גוגל או אפל, בחינם! לאחר מכן, ובהתאם להוראות, מבצעים הליך רישום קצר הכולל מילוי פרטים אישיים, סיסמה והגדרת חשבון לזיכוי וחיוב, ומשם ניתן להתחיל לקבל תשלומים, להעביר לאחר ולשלם באמצעות וי צ'ק.
הכניסה אל האזור האישי באתר האינטרנט, מתבצעת באמצעות סיסמת הכניסה.
באזור האישי ניתן להגדיר הרשאה לחיוב חשבון (לצורך הוצאת תשלומים), כמו גם לצפות בתקבולים ותשלומים שונים אשר מייצרים את תזרים המזומנים העתידי שלך. לנוחיותך, ניתן להוריד את 'תזרים המזומנים' לקבצי אקסל.
ניתן לשלוח תשלום או סדרת תשלומים, להפקיד תשלומים, להעביר תשלום לצד ג', להגדיר ולאשר חותם שני, להגדיר את חשבון הבנק לזיכוי בלבד ועוד.
לצורך שימוש מלא במערכת התשלומים של וי צ'ק, יש להגדיר הרשאה לחיוב חשבון. הגדרת חשבון בנק מתבצעת אחרי התחברות למערכת תחת הכותרת "הרשאה לחיוב חשבון".
כל אדם בעל טלפון נייד (סמארטפון) שהינו מעל גיל 16 שנים, יכול להקים חשבון ב וי צ'ק.
במידה והאפליקציה אינה מותקנת על גבי הנייד שלך, תתקבל במכשירך הודעת SMS עם לינק המזמין אותך להירשם – זה קצר להפליא וחינמי לחלוטין. לאחר ההרשמה המהירה ניתן יהיה להפקיד את התשלום או להעבירו לאחר.
חשוב לדעת: במידה ולא בוצע רישום, יפוג תוקפו של הצ'ק הדיגיטלי תוך 14 ימים ולא ניתן יהיה לעשות בו שימוש.
לאחר הכניסה למערכת יש ללחוץ על כפתור "שליחה" המופיע במסך המרכזי. לאחר מכן, יש למלא את פרטי הצ'ק הדיגיטלי: בחירת מוטב מרשימת אנשי הקשר במכשיר הנייד ו/או הקלדת מספר טלפון באתר, קביעת סכום לתשלום, תאריך פירעון ובחירה האם התשלום הינו למוטב בלבד או סחיר (ניתן להעברה לצד ג').
לאחר אישור פרטי הוי - צ'ק, התשלום ישלח לנמען המבוקש. בנוסף, באתר החברה ניתן לשלוח סדרת תשלומים (עד 120 תשלומים עתידיים) על בסיס בחירה של תשלום חודשי/שבועי/יומי.
טרם שליחת הצ'ק הדיגיטלי יש להקים הרשאה לחיוב חשבון באזור האישי.
לאחר הכניסה למערכת, במסך המרכזי (אזורי אישי) יש ללחוץ על בקש תשלום, יש למלא את פרטי ה צ'ק הדיגיטלי אותו אנו מבקשים מ המשלם > בחירת מוטב באמצעות רשימת אנשי הקשר במכשירך ו/או הקלדת מספר טלפון (באתר)> קביעת סכום לתשלום> בחירת תאריך פירעון והוספת ההערה (עבור).
לאחר מכן נעבור למסך אישור פרטי בקשת התשלום, לחיצה על שלח והבקשה תשלח לאיש הקשר (הנמען) שלך.
בנוסף, ניתן לשלוח סדרת בקשות (עד 120 תשלומים קדימה) על בסיס בחירה של חודשי/שבועי/יומי.
תוקף בקשת התשלום עומד על 30 ימים מיום היצירה, לאחר מכן הבקשה תהפוך להיות בסטטוס פג תוקף ולא ניתן יהיה לאשר אותה. חריגים למקרה זה, בקשות תשלום גמישות שאושרו חלקית או בקשות תשלום שאושרו ע”י המשלם וממתינות לאישור החותם השני שלו.
לאחר כניסה למערכת במסך בקשות תשלום (תפריט צד באפליקציה) > בקשות שקיבלתי > לחיצה על ה V הירוק ייפתח מסך פרטי הצ'ק לאישור > לחיצה על אישור ולאחר מכן "שלח" והתשלום יישלח לנמען.
תוקף בקשת התשלום עומד על 30 ימים מיום היצירה, לאחר מכן הבקשה תהפוך להיות בסטטוס פג תוקף ולא ניתן יהיה לאשר אותה. חריגים למקרה זה, בקשות תשלום גמישות שאושרו חלקית או בקשות תשלום שאושרו ע”י המשלם וממתינות לאישור החותם השני שלו.
מערכת הגבייה מאפשרת שליחת בקשות תשלום מרובות למספר רב של לקוחות על פי תנאי התשלום שהוגדרו ביניכם.
חשוב לדעת: טרם התחלת השימוש במערכת הגבייה של וי צ'ק, יש לבחור את המסלול המתאים עבור העסק שלך בלשונית "המסלולים שלנו".
לאחר הכניסה לאזור האישי > לשונית תשלום מרובה > תהליך גבייה, ייפתח מסך ובו 4 שלבים לצורך יצירת תהליך גבייה ממספר מרובה של לקוחות.
מסך 1
  • יצירת כותרת לתהליך
  • בחירת טווח התאריכים שנרצה למדוד
  • בחירת שם נוסף אשר ישתקף למקבל בקשת התשלום (מי מבקש את התשלום)
  • בחירת גמישות בתאריך ובסכום (כלומר הלקוח יוכל לשנות את תאריך הפירעון והסכום)
  • בחירת תדירות התזכורות ללקוח
מסך 2
במסך זה יש להוריד את קובץ האקסל לדוגמה (סימן שאלה בחלק השמאלי) > לאחר הורדת קובץ האקסל יש להשלים את הקובץ על בסיס הסעיפים הרלוונטיים > עבור מה אנחנו גובים >שם הנמען > טלפון נייד > תאריך פירעון > כתובת מייל (ניתן עד 8 מיילים שונים) > אסכמתא (שדה לא חובה).
מסך 3
במסך זה נצפה בקובץ האקסל אשר נטען במסך הקודם > במידה והנתונים תקינים יש ללחוץ על הבא, במידה והנתונים אינם תקינים תופיע הערה בחלקו השמאלי של המסך באדום.
מסך 4
במסך זה נצפה בנתוני התהליך הגבייה שלנו רגע לפני השליחה, שם התהליך, כמות בקשות, סכום כולל לבקשות, כמות נמענים אשר אנחנו מבקשים מהם את התשלום, לחיצה על צור תהליך תשלח את ההודעות ולינקים לתשלום לנמענים.

חבילת "ניהול משתמשים" מאפשרת לבעל החשבון לשלוח הזמנה לניהול חשבון למשתמשים שונים ובכך לאפשר להם גישה לצפייה ו/או לביצוע פעולות בחשבון של בעל החשבון בהתאם להרשאות שניתנו בהזמנה.

חשוב לדעת: על מנת שניתן יהיה לשלוח הזמנה למשתמש יש לרכוש את חבילת "ניהול משתמשים" שנמצאת תחת הלשונית "המסלולים שלנו".

כיצד מזמינים משתמש?

  • לאחר לחיצה על הלשונית "ניהול משתמשים" יש ללחוץ על “הזמינו משתמש”
  • יש להזין את "קוד המשתמש" של המשתמש אותו אנו מעוניינים להזמין. קוד המשתמש נמצא תחת הלשונית "הגדרות חשבון" בחשבון של המוזמן
  • יש לסמן את ההרשאות המתאימות וללחוץ על "שליחת הזמנה"
  • מקבל ההזמנה נדרש לאשר את הזימון מתוך החשבון שלו בוי צ'ק באמצעות לחיצה על "ניהול משתמשים" -> "הזמנות שקיבלתי" -> "אישור"
  • למקבל ההזמנה יש 14 יום לאשרה, אחרת היא הופכת לפג תוקף. כל עוד מקבל הזימון לא אישר את ההזמנה, היא תופיע תחת הלשונית "הזמנות ששלחתי"
  • ההרשאה שניתנה תהא בסטטוס "פעיל" כל עוד המזמין לא השהה אותה, ובכל מקרה היא מוגבלת עד לתאריך שבו פגה חבילת "ניהול משתמשים" של המזמין

למה משמשת לשונית "חשבונות"?

"מורשי גישה"- במסך זה יש פירוט של כל המשתמשים שאישרו את ההזמנה לניהול חשבון, לרבות פירוט ההרשאות שניתנו להם, סטטוס ההרשאה (פעיל או מושהה) ותוקף ההרשאות.

"חשבונות בניהולי"- במסך זה יש פירוט של כל ההזמנות שהמשתמש קיבל ממשתמשים אחרים ואישר אותן, לרבות ההרשאות שקיבל בכל חשבון, סטטוס ההרשאה (פעיל או מושהה) ותוקף ההרשאות.

היכן ניתן לצפות בפעולות שבוצעו בחשבון שלי ע"י המשתמשים שהזמנתי?

תחת לשונית "דו"ח פעילות". במסך זה יהיה פירוט של כל הפעולות שבוצעו בחשבון שלי ע"י המשתמשים שאישרו את ההזמנה ששלחתי אליהם, לרבות סוג הפעולה, מועד ביצוע הפעולה וכיו"ב. ניתן לבצע סינון לפי שם המשתמש, תאריכים ועוד.

אפשרות שליחה מרובה מאפשרת לך שליחת צ'קים דיגיטליים למספר רב של נמענים על פי תנאי התשלום שהוגדרו ביניכם.
חשוב לדעת: אפשרות שליחת תשלום למספר מרובה של נמענים פתוחה ללקוחות המערכת ולא נדרשת רכישת חבילת פרמיום. טרם התחלת התהליך יש לוודא כי קיימת הרשאה לחיוב חשבון תקיפה במערכת וי צ'ק.
בלשונית > תשלום מרובה יש לבחור שליחה מרובה, לאחר מכן ייפתח מסך בין 4 שלבים לצורך יצירת תהליך שליחת צ'קים דיגיטליים למספר מרובה של נמענים.
מסך 1
  • יצירת כותרת לתהליך
  • בחירת חשבון במערכת וי צ'ק
  • בחירת הבנק שממנו נרצה לבצע את התשלום
מסך 2
במסך זה יש להוריד את קובץ האקסל לדוגמה: סימן שאלה בחלק השמאלי > לאחר הורדת קובץ האקסל יש להשלים את הקובץ על בסיס הסעיפים הרלוונטיים > טלפון נייד > עבור מה משלמים > סכום לתשלום > תאריך פירעון > האם הצ'ק סחיר V/X > הערות במידה ויש.לאחר מכן טוענים את הקובץ ולוחצים על "ממשיכים".
מסך 3
במסך זה נצפה בקובץ האקסל אשר נטען במסך הקודם > במידה והנתונים תקינים יש ללחוץ על "ממשיכים", במידה והנתונים אינם תקינים תופיע הערה בחלקו השמאלי של המסך באדום.
מסך 4
במסך זה נצפה בסיכום שלנו רגע לפני השליחה, שם התהליך, כמות תשלומים, סכום כולל, כמות נמענים אשר אנחנו שולחים להם תשלומים, לחיצה על "יצירת תהליך" תשלח את התשלום לכל נמען בנפרד.
במסך בקשות תשלום > בקשות ששלחתי > כפתור מתקדם >תהליך גבייה (בחירה) במסך זה יופיע תהליך הגבייה שלנו, ניתן לסגור תשלומים אשר התקבלו באמצעים אחרים על ידי סימון ה V הירוק או לדחות תשלומים שקיבלתי על ידי לחיצה על ה X האדום.
ניתן לצפות בנתונים סטטיסטים לגבי אחוזי הגבייה שלנו לכל ספרינט גבייה בנפרד.
כמובן שהמערכת מתזכרת את הלקוחות על בסיס שוטף לגבי התשלום שלך.
דרך האפליקציה:
במסך פירוט חשבון, בלשונית V-CHECK שהתקבלו.
דרך האתר:
התשלומים שקיבלת יופיעו בחשבון הוי צ'ק שלך. ניתן לקבל תשלומים מידיים או כאלה שתאריך פירעונם עתידי, תשלומים סחירים או למוטב בלבד.
תשלום סחיר ועתידי שהתקבל בחשבונך ניתן להעברה לאחר, או להפקדה באמצעות פרטי חשבון הבנק שהזנת
תשלום 'למוטב בלבד' שהתקבל בחשבונך, ניתן להפקדה באמצעות פרטי חשבון הבנק שהזנת.
הגדרת חותם שני בחשבון מאפשרת לך להעביר צ'ק דיגיטלי אשר נכתב מהחשבון שלך לאישור החותם השני (איש קשר אשר הגדרת). לאחר אישור החותם השני, ישלח התשלום לנמען.
הגדרת חותם שני יכולה להיעשות במהלך ההרשמה הראשונית או באמצעות שינוי ההגדרות.
דגשים:
• צ'ק דיגיטלי שנשלח לאישור החותם השני, ימתין לאישורו למשך 14 ימים. לאחר מכן הוי צ'ק יהפוך לפג תוקף
• הגדרת חותם שני אחר, תוביל להעברת כלל הוי צ'קים שנשלחו לחתימה אל החותם החדש שעודכן
• ביטול הגדרת 'חותם שני' לחלוטין (ללא הגדרת חותם שני חדש) לא יבטלו את הצורך באישור הוי צ'קים שנשלחו זה מכבר אל החותם השני שהוגדר ונמחק
בעת קבלת צ'ק דיגיטלי ניתן לבצע 3 פעולות עיקריות:
הפקדה
ניתן להפקיד צ'ק דיגיטלי שמועד פירעונו מיידי וגם שמועד פירעונו עתידי, כך שתתבצע הפקדה דחויה. בפועל ביום מועד הפירעון הפקודה של הפקדת הכסף לאמצעי התשלום שהגדרת, יתבצע כנדרש
העברה לצד ג'
צ'ק דיגיטלי סחיר שהתקבל בחשבונך ניתן להעברה לאחר
דחייה
דחייה של תשלום ככל שאינך מעונין לקבל את התשלום מכל סיבה שהיא, קיימת אפשרות לדחות קבלתו. במצב זה ה צ'ק הדיגיטלי חוזר לאחרון שהעביר אותו. במידה שפקודת הדחייה מחזירה את ה צ'ק הדיגיטלי לכותב המקורי, אז ה צ'ק הדיגיטלי הופך להיות פג תוקף
יצוין כי, במידה שתאריך הפירעון הגיע, לא ניתן יהיה להעביר לאחר או לדחות את התשלום. במידה ש הצ'ק הדיגיטלי הופקד או הופקד כדחוי על ידך ותאריך הפירעון עבר, לא ניתן לבטל את הפעולה.
גובה סכום כתיבת צ'ק דיגיטלי בודד לא יעלה על 20,000 ₪. סך כל ההוצאות בחשבון לא יעלה על 100,000 ₪.
ניתן לפנות לחברת וי צ'ק לצורך הגדלת מסגרת ההוצאה 077-8100431 [email protected]
אין הגבלה לכמות אשר ניתן לסחר תשלום. אולם, במידה שמועד הפירעון הגיע, לא ניתן להעביר/לסחר את הצ'ק הדיגיטלי אלא רק להפקידו. יצוין כי ניתן להפקיד צ'ק דיגיטלי עד 14 ימים לאחר מועד הפירעון. לאחר מכן ה צ'ק הדיגיטלי הופך להיות פג תוקף.
תאריך הפירעון הינו התאריך האחרון שבו ניתן לבצע פעולה ל וי צ'ק שהתקבל בחשבונך. כדוגמת העברה או דחייה. יצוין כי ניתן להפקיד צ'ק דיגיטלי עד 14 ימים לאחר מועד הפירעון. לאחר מכן, התקבול הופך להיות פג תוקף. עוד יצוין כי, לאחר ביצוע הפקדה או שכבר בוצעה הפקדה דחויה, ביום תאריך הפירעון, מתחילה פעולת הפקדת הכסף בפועל בחשבון הבנק שהוגדר בחשבון ה וי צ'ק.
יודגש כי הכסף יועבר לחשבונך בתוך 3-5 ימי עסקים מיום ביצוע ההפקדה בפועל.
תקבול/תשלום באמצעות וי צ'ק אינו מהווה שטר על פי פקודות השטרות.
דגש, מימוש הזכויות בעת חזרת צ'ק דיגיטלי יכול להיעשות באמצעות סעיף 81 א (עסקה קצובה) לחוק הוצאה לפועל או על פי תנאי סדר דין מקוצר.
כותב ה הצ'ק הדיגיטלי יכול לראות את פרטי התשלום שנשלח ואת פרטי אוחז ה הצ'ק הדיגיטלי בכל זמן נתון.
במקביל, יכול כותב ה הצ'ק הדיגיטלי לראות את שינוי הסטטוסים מחשבונו, בכל זמן נתון.
1. ממתין
לאחר שליחת צ'ק דיגיטלי חדש ע"י משתמש (בין אם סחיר ובין אם למוטב בלבד) יופיע בסטטוס "ממתין" עד לביצוע פקודה על ידי המקבל. עם ביצוע פקודה על-ידי המקבל "הפקד/העבר/דחה", יכול כותב ה- תשלום לראות את שינוי הסטטוס על גבי פרטי ה- צ'ק הדיגיטלי.
2. הופקד דחוי
תקבול שהתקבל, ומועד פירעונו עתידי, יופיע במסך פירוט חשבון. המקבל יכול לבצע פקודת "הפקד דחוי". כך ש ה צ'ק הדיגיטלי הופקד מראש, טרם הגיע זמן הפירעון.
3. בתהליך הפקדה
סטטוס שנוצר עם לחיצה על כפתור הפקד, בין יום הפירעון ועד העברת התשלום בפועל לחשבון המוטב.
4. הופקד
צ'ק דיגיטלי שהתקבל ומועד פירעונו הגיע או שהתקבל למועד פירעון מידי, המקבל יכול לבצע פקודת הפקדה. שאז, ישונה הסטטוס לבתהליך הפקדה לאחר העברת התשלום בפועל ישתנה הסטטוס ל "הופקד".
5. הועבר
צ'ק דיגיטלי סחיר שהתקבל, יופיע במסך " וי צ'ק שהתקבלו", בסטטוס "ממתין". המקבל יוכל להעבירו לאחר. לאחר מכן, סטטוס ה וי צ'ק ישתנה ל"הועבר".
6. הועבר (הופקד)
צ'ק דיגיטלי אשר הועבר ע"י צד ב' לצד ג' וכו', יופיע בסטאטוס "הועבר " עד אשר בוצעה פעולת "הפקדה". לאחר מכן, ישתנה הסטטוס ל "הועבר (הופקד)".
7. פג תוקף
במידה שמקבל ה צ'ק הדיגיטלי לא ביצע פעולת הפקדה עד 14 ימים לאחר מועד הפירעון, מכל סיבה שהיא. יהפוך הצ'ק הדיגיטלי לפג תוקף. כלומר לא ניתן להפקידו או לבצע בו כל פעולה.
8. נדחה
מקבל הצ'ק הדיגיטלי יכול לסרב לקבל את התשלום. התקבול חוזר לאחרון שמסר אותו.
9. ממתין חותם שני (ממתין לחתימה)
צ'ק דיגיטלי אשר נשלח לאישור החותם השני, יופיע אצל הכותב בסטטוס "ממתין לחתימה" לאישורו של החותם השני.
10.נדחה (חותם שני)
צ'ק דיגיטלי אשר הועבר לאישורו של חותם שני, וזה דחה את אישורו, ישתנה הסטטוס ל"נדחה (חותם שני)".
במסך פירוט חשבון, סכום התקבול העתידי יופיע בתחילת המסך שלך' V-CHECK שהתקבלו. יצוין כי המערכת מבצעת סכימה לתקבולים שהתקבלו ונמצאים בסטטוס "בתהליך הפקדה", "הופקד דחוי" ו"ממתין".
במסך פירוט חשבון, סכום החיוב העתידי יופיע בתחילת המסך של "V-CHECK שנשלחו". יצוין כי המערכת מבצעת סכימה של התקבולים שנשלחו ואשר נמצאים בסטטוס "ממתין", "ממתין לחתימה (חותם שני)", "בתהליך הפקדה" ו"הופקד דחוי".
המערכת תומכת בגרסאות IOS 6S ומעלה כאשר נדרש זיהוי באמצעות טביעת אצבע לשימוש במערכת. ובמערכת ANDROID לגרסאות השונות הקיימות כיום בשוק המקומי.
ניתן לצפות באזור האישי בפירוט תשלומים ותקבולים נרחב באמצעות סינון עד שנתיים אחורה.
ניתן לבצע תשלום לחיוב ולזיכוי באמצעות הבנקים הבאים: פועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי, הבינלאומי, מרכנתיל, בנק הדואר, סיטי בנק, בנק ערבי ישראלי, מסד, יהב, אוצר החייל, ירושלים ,פועלי אגודת ישראל והבנק הדיגיטלי וואן זירו.
חברת וי צ'ק מתחייבת לעמוד בתקני אבטחת המידע המחמירים ביותר ובסטנדרטים הגבוהים ביותר. הכסף שלך יישמר בצורה המאובטחת ביותר. אנו עומדים בפרוטוקול אבטחה 1.3 .TLS
לחץ כאן כדי לראות את פירוט העמלות
בכניסה לאזור האישי או לאפליקציה ניתן לבצע החלפת סיסמה מסודרת (מסך כניסה).
יש לעדכן את שירות הלקוחות שלנו במייל או בטלפון על אובדן המכשיר+972-77-4100831[email protected]
ניתן לרשום ב וי צ'ק תאריך ערך עתידי של עד עשר שנים קדימה.
מערכת התשלומים של חברת וי צ'ק והאפליקציות של החברה מאושרות בחנויות של עסקן ונתיב.

לקוחות שומרי מסורת ומצוות מוזמנים להוריד מהחניות את האפליקציות שלנו.

אתר זה עושה שימוש בעוגיות (cookies), לעיון בתנאי השימוש