חזרה

מטיפולים ב-VR במקום במרפאה ועד צ’ק ללא מגע: סטארטאפים ישראליים מגייסים גם בימי קורונה

שני סטארטאפים ישראליים, XR Health ו-V-Check, גייסו כסף דווקא עכשיו, ומציגים פתרונות שמתאימים גם – ואולי בעיקר – בימי קורונה

03/05/2020

הצטרפות מסלולים לעסקים

גביית צ'קים אוטומטית

תמונה: XRHealth

אחד המקומות האחרונים שאתם רוצים לבקר בהם בימינו הוא רוב הסיכויים מרפאה, בטח אם לא מדובר בטיפול מציל חיים. אבל מה עושים עם טיפולים פרא-רפואיים או אימונים קוגניטיביים ופיזיולוגיים?

הרופא ירשום לכם פעמיים Vive Focus

מטופלים הזקוקים לטיפול שיקומי לרוב מקבלים תרגולים די משעממים ורפטטיביים, אבל המערכת של XRHealth (לשעבר VRPhysio ו-VRHealth) משתמשת ביכולות VR כדי להפוך אותן לקצת יותר מעניינות ואולי אפילו כיפיות. מאחר שהתרגולים משתמשים ברכיבים שיכולים לעקוב אחרי תנועות הגוף של המטופל, מידע מכל טיפול נשלח לרופאים שיכולים לעקוב אחרי ההתקדמות של המטופלים בזמן אמת. מוצרי החברה, שאושרו על ידי ה-FDA, כבר נמצאים בשימוש במספר בבתי חולים ברחבי הארץ דוגמת סורוקה ותל השומר וברחבי ארה”ב, והם משמשים לטיפול ולמחקר במגוון רחב של דיסציפלינות ושימושים רפואיים, ביניהם שיקום קוגניטיבי אחרי שבץ, טיפול פיזיותרפי לנפגעי צוואר וכתף, ניהול כאב להפחתת השימוש במשככי כאבים ועוד.

מלבד טיפולים פיזיים, ניתן אפילו להצטרף לקבוצות תמיכה במציאות מדומה, ולהפגש בצורה אנונימית ומרוחקת עם מטופלים נוספים, בעוד מטפל משגיח על המפגש והקבוצה. XRHealth מציעה קבוצות תמיכה למטופלים בפרקינסון, סרטן השד, חרדה, כאבים כרונים, התמכרויות, פגיעות מוחיות ועוד. בכך, מטופלים הזקוקים לתמיכה קבוצתית יכולים לקבל אותה, מבלי לעזוב את הבית. המטופלים יכולים לשכור את ציוד ה-VR הנחוץ ישירות מהחברה, כך שהם לא חייבים לרכוש או להחזיק את הערכות המלאות מבעוד מועד.

XRHealth הוקמה ב-2014 על ידי ערן אור. מאז, השתתפה החברה באחד מהאקסלרטורים הנחשבים בתחום הבריאות הדיגיטלית (Pulse@MassChallenge). כעת מודיעה החברה על השלמת סבב גיוס נוסף בהיקף של 7 מיליון דולר בהובלת Bridges Israel, Flint Capital ו-20/20 HealthCare Partners. החברה מעסיקה כיום 20 עובדים בבוסטון ו-45 עובדים בישראל.

כדי שלא תצטרכו לתת לבעל הבית צ’קים פנים מול פנים: “המשבר השפיע לטובה על הביקוש”

למרות האינפלציה באפליקציות התשלומים, איכשהו כמעט כל אחד מאיתנו ממשיך למצוא את עצמו חותם על צ’קים פיזיים כאילו שנות ה-90 עדיין בעיצומן. בעלי בתים, ועדי בתים, חוגים, בעלי עסקים ועוד. כולם רוצים צ’ק וביד, ובמיוחד בעידן הקורונה והסגרים, זה בעייתי מתמיד. הסטארטאפ הישראלי V-CHECK רוצה לשים סוף לטכניקה הארכאית הזאת, ולהעביר את הצ’קים למאה ה-21 מבלי להתפשר על האבטחה.

V-CHECK פיתחה פלטפורמת תשלומים דיגיטליים שמאפשרת שליחה וקבלה של צ’קים דיגיטליים אשר מועברים ישירות לחשבון הבנק. ניתן להכין בפלטפורמה צ’קים לאישור בקליק, להגדיר תשלומים לפירעון מידי או עתידי, להגדיר האם הצ’ק הוא למוטב אחד או מספר מוטבים, להסב צ’קים ועוד. בחברה טוענים כי שימוש במערכת יכול להוסיף לחסכון של עד 70% בעלויות בהשוואה לתפעול של צ’קים סטנדרטיים מנייר.

הצטרפות מסלולים לעסקים

בנוסף למערכת הזו, שיכולה לחסוך גם לעסקים וגם לאנשים פרטיים את הצורך בעבודה עם צ’קים מיושנים ומציקים, פיתחה החברה מערכת חכמה שמנהלת את תהליך הגבייה של עסקים. המערכת מסוגלת ללמוד ולזהות את המוקדים הבעייתים אשר מובילים לעיכוב בתשלומים, ולאחר מכן מפעילה לחץ באמצעי תקשורת שונים כמו הודעות SMS, מיילים וכדומה, כדי לגבות את הכסף מהחייבים על פי התנאים שהוסכמו. זאת במקום לחפש את החייבים במיילים או טלפונים.

השבוע הודיעה החברה כי היא גייסה 500 אלף דולר ממשקיע פרטי, כאשר בעוד שנה היא צפויה לקבל עוד סכום זהה. עד כה, גייסה V-CHECK סכום של 400 אלף דולר מהקרנות Yoda Capital ו-Sarona Ventures, וזאת בנוסף למשקיעים פרטיים נוספים. החברה מתכננת להשתמש בסכום הגיוס להמשך הפיתוח והרחבת מאמצי המכירות והשיווק. בשיחה עם גיקטיים, מסביר קובי רם, מייסד ומנכ”ל V-CHECK כי משבר הקורונה כלל לא הפריע לגיוס הכספים, אלא להפך: “ההשקעה הנוכחית נסגרה בימי המשבר וניתן להגיד שדוקא המשבר השפיע לטובה על הביקוש למוצרים של החברה והווה זרז לסגירת ההשקעה”.

V-CHECK נוסדה בשנת 2016 על ידי רם, ומעסיקה כיום 5 עובדים במשרדיה אשר ב”Rishon Startup”, חממת הסטארטאפים של עיריית ראשון לציון. לדברי רם, מאז פרוץ המשבר הנוכחי החברה צופה בעליה של פי 10 יותר פניות של לקוחות חדשים.

וי צ'ק - אפליקציית צ'קים וירטואליים

הצטרפות מסלולים לעסקים