חזרה

צ’קים בקליק ובלי מסגרת אשראי: הסטארטאפ הזה מסייע לעסקים במערך התשלומים והגבייה שלהם

חברת V-CHECK פיתחה פלטפורמה חכמה שמאפשרת לבעלי עסקים ולאנשים פרטיים להעביר תשלומים בקלות, ובמקביל מסייעת בגביית התשלומים המגיעים לעסק ישירות לחשבון הבנק. את הפיילוט הראשון היא סגרה עם עיריית ראשל”צ ולאחרונה גייסה מעל חצי מיליון דולר

29/06/2020

הצטרפות מסלולים לעסקים

האופן שבו אנחנו משלמים בבתי עסק השתנה לגמרי, וכיום אנחנו יכולים לקנות כמעט בכל מקום באמצעות אפליקציות שונות. האבסורד הוא שהדרך שבה עסקים מנהלים את מערך הגבייה והתשלומים שלהם נשאר אותו הדבר, ולא פעם עסקים נקלעים לקשיים רק משום שלא הצליחו לגבות את כל התשלומים שמגיעים להם. חברת V-CHECK החליטה לשנות זאת ופיתחה פלטפורמה לשליחת תשלומים ומערכת גבייה חכמה בקליק, ללא תפיסת מסגרת אשראי ובהפקדה ישירה לחשבון הבנק.

החברה מייתרת את השימוש בצ’קים מנייר ומאפשרת לבעלי עסקים ולקוחות פרטיים לבצע מגוון פעולות בקליק אחד. למשל, תשלום לרשויות, לנותני שירות ולעסקי B2B, ועד העברות לוועד הבית. כך כל אחד יכול במינימום מאמץ להכין צ’ק לאישור בקליק, להעביר תשלומים לפירעון מיידי או עתידי, למוטב אחד או למספר מוטבים, לצפות בתזרים צ’קים עתידיים ועוד.

הצטרפות מסלולים לעסקים

תזכורות אוטומטיות ללקוחות שאינם משלמים

המערכת גם לומדת לזהות את המוקדים הבעייתיים במערך הגבייה ומפיקה תובנות אוטומטיות עבור העסק. אם למשל קיים לקוח שלא משלם באופן סדרתי, המערכת תדע לתת לו תזכורות נוספות ובמקביל לשקף לעסק את אחוזי הגבייה החודשיים, שכנסים ישירות לחשבון הבנק.

את החברה הקים קובי רם, שהוא גם המנכ”ל שלה. “יש לי רקע פיננסי”, אומר רם, “ובעברי ליוויתי מאות עסקים בישראל בניהול הפעילות שלהם – ניהול תזרים המזומנים, גבייה, כתיבה של תוכניות עסקיות, גיוסי אשראי ועוד. התשומות שהעסק משקיע באיסוף התשלומים שלו (גבייה) והתפעול שלהם הוא גבוה במיוחד, ולכן רציתי לפתח פתרון שיקל על על התהליך הזה ויכול לעזור לעסק להתנהל ולחיות”.

כיום החברה מוכרת את המוצרים שלה – מערכת גבייה וצ’קים דיגיטליים – ובמקביל עורכת פיילוט למוצר נוסף בנושא של ניכיונות תשלומים דיגיטליים. היא גייסה עד כה כמיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומשתי קרנות. את הפיילוט הראשון שלה לביצוע תשלומים ומערכת גבייה היא סגרה עם עיריית ראשון לציון, שבמתחם שלה ממוקמת החברה. “לאורך השנים הם העמידו לרשותנו פסיליטיז מעולים ומעטפת שירותים רחבה, הכוללת מנטורים למשל”, מוסיף רם בחיוך.

הצטרפות מסלולים לעסקים